Saturday, April 16, 2011

Keputusan Pilihanraya Sarawak: rakyat sarawak dijangka mengundi Pakatan Rakyat??


Hari ini semua mata terarah kepada negeri Sarawak. Rakyat Sarawak di jangkakan membuat satu keputusan yang tepat dengan mengundi parti-parti pembangkang untuk menerajui Sarawak setelah tertekan hampir 30 tahun dibawah jajahan regim Taib Mahmud. Sememangnya diketahui ramai dimana Taib Mahmud mempunyai harta kekayaan yang melampau-lampau jika hendak dibandingkan dengan kehidupan rakyat Sarawak itu sendiri.

Sarawak dikatakan mempunyai hasil bumi yang cukup banyak dan mampu untuk memberikan keselesaan hidup untuk rakyat negeri itu sendiri. Tetapi hal ini tidak dikecapi oleh rakyat negeri tersebut. Kita melihat walaupun hampir 30tahun dibawah pimpinan regim Taib Mahmud,kehidupan rakyat Sarawak masih ditahap yang rendah. Kemajuan tidak sampai di kawasan kampung khususnya pedalaman. Bagaimana hal ini boleh terjadi?? Bukankah Sarawak mempunyai hasil bumi yang cukup banyak untuk memajukan negeri dan rakyat Sarawak itu sendiri??


Pelik-pelik..Rupanya rakyat Sarawak sudah diperbodohkan oleh Barisan Nasional dan Taib Mahmud..

Hari ini rakyat Sarawak sendiri akan mengajar Taib Mahmud tentang pemerintahan yang adil. Mereka dijangka membuat kejutan besar dengan mengundi parti selain daripada komponen Barisan Nasional yang diketahui sudah "kecut perut" menjelang jam 8-10 malam ini (keputusan pilihanraya dijangkakan).

Bila melihat keadaan sekeliling yang dipenuhi dengan poster dan bendera parti-parti bertanding,sememangnya Barisan Nasional mengungguli perang poster tersebut. Walaupun demikian,ini belum menjamin tiket kemenangan untuk mereka. Belum tentu lagi parti-parti yang memenangi perang poster mempunyai penyokong kuat yang ramai.(tambahan lagi bila rakyat sudah bencikan Taib Mahmud)

Kepada rakyat Sarawak,buatlah pilihan yang tepat dengan mengundi calon-calon yang mampu membuat perubahan untuk mereka. Undilah parti yang jujur dalam pemerintahan dan yang paling penting mampu untuk merealisasikan kehidupan rakyat Sarawak untuk terus kehadapan seperti rakyat-rakyat di negeri semenanjung

.

5 comments:

  1. dunno wat to say... dgn kempen di media massa secara berleluasa.. duit juta2... xtau nak kata apa

    ReplyDelete
  2. Semoga kebbenaran tertegak di bumi Malaysia....VOTE 4 PR...peace no war...he he he

    ReplyDelete
  3. disini datang membaca artikel.....

    ReplyDelete

Popular Posts