Tuesday, May 17, 2011

Minyak Naik Lagi: Pemuda Umno Melatah


Harga minyak Ron 95 dijangka akan naik dalam masa terdekat ini. Hal ini dinyatakan sendiri oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakub.

Kenaikan ini dikatakan berpunca daripada kenaikan harga minyak dunia yang semakin melambung dan langkah tersebut terpaksa diambil untuk memandangkan kerajaan menanggung beban subsidi yang tinggi ekoran kenaikan harga minyak global.

Hal ini menyebabkan pemuda Umno mendesak kerajaan agar tidak menaikkan harga minyak Ron 95 (kualiti minyak mesin rumput) demi memastikan kebajikan dan kepentingan rakyat semua sesuai dengan cogankata 1Malaysia, yang sentiasa mendahulukan rakyat dari segi kepentingan kebajikan dan ehwal rakyat.

Mungkin pemuda Umno sendiri merasa kenaikan ini membebankan mereka sendiri justeru kelantangan pak menteri yang menaikkan harga minyak terpaksa disilang. Pemuda Umno juga merayu kerajaan agar tindakan ke arah penjimatan bestari perlu dilakukan untuk demi memastikan kebajikan dan kepentingan rakyat semua.

Jarang sekali mendengar Pemuda Umno melatah tentang kenaikan harga minyak. Kebiasaannya seperti diketahui umum mereka akan mengiyakan apa saja yang dikatakan oleh kepimpinan sendiri! Mungkin kerana tidak tahan dengan penindasan, terpaksalah memboikot juga.

Berapa kali lagi minyak mahu dinaikkan dalam setahun? Jawapannya ada pada Ismail Sabri..


p/s: rakyat disuruh bersedia, tapi bagaimana dengan Ismail Sabri? Sudah bersediakah dia? oh ya, minyak free tak perlulah nak sedia ye..hehe..

1 comment:

Popular Posts