Sunday, May 15, 2011

Ibrahim Ali Perkasa: Sanggup Mati Berjihad


Presiden Perkasa, Ibrahim Ali mengeluarkan kenyataan yang beliau sanggup berjihad jika kedudukan Islam sebagai agama rasmi dicabar. Kenyataan itu disambut hampir 150 orang hadirin dalam satu majlis anjuran Komuniti 1Malaysia di Gombak malam tadi.

Kenyataan Ibrahim Ali ini adalah satu tindak balas kontroversi ekoran dakwaan laporan terbaru Utusan Malaysia yang bertajuk "Kristian Agama Rasmi" bertarikh 7 Mei lalu yang mendakwa bahawa paderi-paderi Kristian dan pemimpin-pemimpin DAP merancang untuk melantik Perdana Menteri dikalangan orang kristian dan memansuhkan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

Sebagaimana yang diketahui, Ibrahim Ali merupakan seorang yang cepat melenting dalam hal yang sebegini dan dia akan melompat sekiranya dicuit! Sebelum ini pemimpin-pemimpin DAP dan kristian menafikan perkara yang dinyatakan oleh akhbar milik UMNO itu, tetapi isu ini dihangatkan lagi oleh Ibrahim Ali yang kononnya seorang pejuang tulen yang membela nasib orang-orang melayu!!

Dia menyatakan dalam majlis tersebut bahawa sebagai seorang ketua Perkasa, dia sanggup untuk menjadi orang pertama yang mati bergelimpangan darah dalam memperjuangkan perkara ini. Maklumlah mahu mencari publisiti murahan..hahaha..

Akhbar milik UMNO sememangnya menjadi medium utama dalam menyampaikan propaganda bersiri seperti ini dan tentulah Ibrahim Ali akan diangkat menjadi heronya dalam merealisasikan isu tersebut. Jalan cerita ini sememangnya sudah diketahui ramai sejak pertama kali Ibrahim Ali munculkan diri sebagai hero dalam setiap cerita yang dikeluarkan.

Kebiasaannya Utusan akan mengeluarkan cerita-cerita panas dan Ibrahim Ali akan melompat untuk memberikan jalan cerita sebenar kerana Ibrahim Ali@Perkasa adalah UMNO dan UMNO adalah Perkasa. Semuanya untuk memperbodohkan rakyat sahaja..Itu saja motifnya..Dan isu ini tidak akan terjadi kerana ia dicipta hanyalah untuk mendapatkan sokongan rakyat yang semakin kuat terhadap PR.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts